نسخه آلمان وزیر امور خارجه مبارزه با تروریسم

نسخه: آلمان وزیر امور خارجه مبارزه با تروریسم بین الملل زیگمار گابریل بحران قطر جنگ کاهش تنش

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ ، هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف

فرصت بسیاری تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 در پیش هست؛ ولی به نظر می‌رسد به‌اسطه مسابقه درونی، اصول‌گرایان به پیشواز آن انتخابات رفته‌اند. 

رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ ، هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف

هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف /رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟

عبارات مهم : طبیعی

هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف /رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ /مشاور مدیر دولت اصلاحات: پرونده احمدی نژاد و قالیباف در گریز از قانون قطور است /قالیباف پتانسیل این را دارد که یک مدیر جمهور قدرتمند اصولگرا بشود /باید دید 16 میلیون رای رئیسی طبیعی است یا نتیجه دخالت بعضی نهادها در انتخابات

فرصت بسیاری تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 در پیش هست؛ ولی به نظر می رسد به اسطه مسابقه درونی، اصول گرایان به پیشواز آن انتخابات رفته اند.

از اکنون تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400، زمانی بسیار باقی هست. طیفی از اصول گرایان که به نظر می رسد از تجربه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی «جمنا» راضی بوده اند، میل به به حفظ و ادامه آن دارند. ولی از آن سو، تحرکات بعضی از اشخاص شاخص اصول گرایی مانند سیدابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، پرویز فتاح و محمدباقر قالیباف حکایت از آن دارد که این بار دیگر نمی خواهند دست بر روی دست بگذارند و منتظر باشند تا جمنا جهت ارزش تعین وظیفه کند؛ بلکه می خواهند خود را به عنوان فردی که دارای پایگاه اجتماعی مناسب جهت کاندیداتوری یا حمایت از یک لیست انتخاباتی هست، مطرح نمایند تا در نهایت جمنا را به تصمیم باب میل خودشان، سوق دهند.

رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ ، هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف

تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی وقت بسیاری در پیش است و آن طور که عبدالله ناصری، صورت سیاسی اصلاح طلب و مشاور مدیر جمهور دوره اصلاحات به نامه نیوز، می گوید: «در مقطع زمانی فعلی آینده نگری این که چه کسی به عنوان کاندیدای محوری اصول گرایان خواهد بود، سریع است«پیش بینی من این است که سال 1400 اصول گرایان نخواهند توانست با کاندیدای واحد وارد عرصه انتخابات شوند. و چه بسا افراد دیگری با رصد وضع موجود، پا در این عرصه بگذارند و تعداد شخصیت های اصول گرایی که در پی پوشیدن ردای کاندیدای واحد اصول گرایان هستند، زیاد از اکنون شود.»

در ادامه مشروح گفتگوی نامه نیوز را با عبدالله ناصری عضو بنیاد باران را می خوانید:

فرصت بسیاری تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 در پیش هست؛ ولی به نظر می‌رسد به‌اسطه مسابقه درونی، اصول‌گرایان به پیشواز آن انتخابات رفته‌اند. 

****

*آقای ناصری! آیا اوج گرفتن فعالیت سیاسی بعضی اشخاص شاخص اصول گرایان می تواند شائبه انتخاباتی داشته باشد؟ تا چه حد می تواند نشان دهنده حاکم شدن فضای انتخاباتی در جبهه اصول گرایان باشد؟

به این علت که هر کدام از افرادی که این روزها فعال شده است اند، یک گفتمان و واکنش‌ها سیاسی را نمایندگی می کنند، حضورشان را جهت انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 منتفی نمی دانم؛ خصوصاً آن که آقای رئیسی کاملاً شرکت دهی شده است در مسیر انتخابات ریاست جمهوری 1396 قرار داده شد و با توجه به فاصله کوتاهی که تا انتخابات داشت و شروع به کار کرد، در نهایت توانست رأی قابل توجهی را به دست آورد؛ بعید نمی دانم که دوباره سال 1400 بیاید و در عرصه مسابقه های انتخاباتی قرار بگیرد.

رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ ، هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف

باید به این توصیه دقت کرد که تفاوت اصول گرایان با اصلاح طلبان در این است که اصلاح طلبان بر اساس خرد جمعی و یک ساز و کار انتخاباتی در درون خود، به نامزد مورد نظر و مورد حمایت ارزش می رسند؛ ولی اصول گرایان برعکس است! تا اکنون هر امری که رخ داده هست، در بیرون از روندی مشابه اصلاح طلبان بوده هست. شاید علت عمده چنین رفتاری، آن باشد که اصول گرایان زیاد نگاه ارزش به نهادهای بالادستی است و تحت تأثیر نهادهای حاکمیتی، وارد عرصه مسابقه های انتخاباتی می شوند؛ اگرچه ممکن است بعضی هم جهت کمک به نامزد مهم و یا مقابله با دولت مخالف خودشان (دولت آقای روحانی) بیایند و کاندیدا هم بشوند، ولی لحظه آخر کنار خواهند کشید. به هرحال اصلاح طلبان در جهت منافع ملی و بر اساس خرد جمعی فردی را به عنوان کاندیدا معرفی می کنند و به مانند سال 1396، ممکن است حتی فرد معرفی شده، ارتباط تشکیلاتی هم با آنها نداشته باشد ولی بر اساس مقتضیات روز و در چارچوب منافع ملی، تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

*پس می توان چنین نتیجه گرفت که یک مسابقه درون طیفی و البته تا حدی زودهنگام میان اصول گرایان، شکل گرفته است؟

این نوع رقابت، تازگی ندارد و در گذشته نیز مسبوق به سابقه هست. در سال 1384 هم که اصول گرایان، پیروز انتخابات ریاست جمهوری شدند، مسابقه درون طیفی میان ارزش بود و نامزد پیروز – آقای احمدی نژاد- را هیچ یک از چهار نامزد اصول گرای دیگر، باور نمی کردند و تا روزهای آخر که آقای محسن رضایی هنگامی که متوجه عوض کردن و تحولات و تصمیم گیری هایی در بعضی از کانون های مهم کشور شد، در نهایت از انتخابات، کناره گیری کرد. بنابراین، طیف بندی و مسابقه درون جریانی، در بین اصول گرایان بوده هست. حتی در سال 1396 هم هنگامی که که جمنا با یک اعتبار کاملاً شرکت دهی شده است وارد عرصه انتخابات شد و از آقای رئیسی حمایت کرد، حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان با سابقه ترین حزب جریان اصول گرا، جمنا را نپذیرفت و مستقلاً کاندیدایی را معرفی کرد.

فرصت بسیاری تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 در پیش هست؛ ولی به نظر می‌رسد به‌اسطه مسابقه درونی، اصول‌گرایان به پیشواز آن انتخابات رفته‌اند. 

پس با توجه به این موارد، اعتقاد دارم حتی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، اصول گرایان با تعدد و تنوع نامزد، روبرو خواهند بود؛ همچنان که الآن هم تشتت آرا و تعدد تحلیل ها در میان این طیف بسیار بسیار متنوع و متفاوت هست؛ خصوصاً با توجه به عملکرد هشت ساله عملکرد آقای احمدی نژاد که خود اصول گرایان به عنوان حامی مهم وی، از مسئولیت شانه خالی می کنند. آینده نگری من این است که سال 1400 اصول گرایان نخواهند توانست با کاندیدای واحد وارد عرصه انتخابات شوند.

آقای جلیلی، آقای قالیباف و افرادی مثل ایشان به علت نوع گفتمان سیاسی شان، مورد پذیرش جریاناتی از سوی حاکمیت، هستند. حضور آقای قالیباف بسته به ارزیابی عملکرد دوازده ساله شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ایشان در نزد جامعه و افکار عمومی دارد. به نظرم در سال 1400 هم همان استراتژی سال 96، یعنی برخورد با دولت را در پیش خواهد گرفت و با علم به این که پیروز نخواهد شد وارد عرصه مسابقه خواهد شد.

رئیسی باز هم رقیب سردار اصولگرایان می شود؟ ، هوس ریاست جمهوری همچنان در سر قالیباف

بدون شک با توجه به اعتراض های مردمی اخیر و رخدادهای هفته های گذشته، خوشبختانه حاکمان کشور متوجه ایجاد فضای جدیدی در درون جامعه شده است اند و از طرف دیگر با توجه به شرایط بین المللی؛ در مقطع زمانی فعلی آینده نگری این که چه کسی به عنوان کاندیدای محوری اصول گرایان خواهد بود، سریع هست. حتی آینده نگری می کنم بعضی از افرادی که در طیف اصول گرایی بوده اند و به عبارتی خود را بازنشسته کرده اند و از سیاست کناره گیری کرده اند، ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آینده به سراغ آنها بروند و چنین پدیده ای را میان جامعه اصول گرایی شاهد باشیم؛ نظیر این اتفاق سال 1388 رخ داد و همان گونه که سال ها از سوی اصلاح طلبان تقاضا می شد تا مهندس موسوی وارد عرصه سیاست و انتخابات شوند و ایشان نمی پذیرفتند، تا این که سال 88 پذیرفتند و ورود پیدا کردند.

*به دوره شهرداری آقای قالیباف اشاره کردید؛ از سوی اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و شخص شهردار –آقای نجفی- اتهاماتی به آقای قالیباف در امر سوءمدیریت ایشان و بعضی تخلفات مالی، مطرح می شود. آیا اسنادی قابل ارائه و محکمه پسند وجود دارد؟ اگر هست، آیا از مجرای قانونی پی گیری نمی شود؟

اشکالات شهرداری وقت آقای قالیباف را اگر با شهرداری وقت آقای احمدی نژاد مقایسه کنیم، باید بگویم که آقای قالیباف بر خلاف آقای احمدی نژاد، فردی توان مند و اجرایی هست؛ ولی هر دو پرونده گریز از قانون شان، قطور هست؛ من چون هر دو شهردار را متصل به کانون های قدرت می دانم، اعتقاد دارم هرگونه پرونده ای هم که علیه ارزش مطرح شود، محلی از اعراب در روند پیگیری قضایی ندارد؛ بالاخره این اسناد در حوزه شهرداری موجود هست، ولی این که تا چه حد اراده ای جهت پی گیری باشد، صحبت دیگری هست. ولی اگر من به عنوان شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران بودم و احساس می کردم اراده ای جهت پیگیری به تخلفات این چنینی از سوی قوه قضائیه وجود ندارد، به جای ارجاع آن به قوه قضائیه، به افکار عمومی و جامعه ارائه می کردم تا خود مردم از طریق شبکه های اجتماعی، مطالبه گری کنند.

بخشی از پرونده را آقای نجفی رو کرده اند و به آن اشاره کرده اند. این واقعیت را باید در نظر گرفت و من هم منکر کارهای بزرگ آقای قالیباف در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیستم. آقای قالیباف اگر یک فرد قانون گرا باشد، پتانسیل آن را دارد که یک مدیر جمهور قدرتمند اصول گرا بشود. اگرچه توان مندی های ایشان غیرقابل انکار است و معلول رشد روحیه ایثار و کار جهادی در جبهه های جنگ هشت ساله تحمیلی است ولی صرفاً با همین روحیه نمی توان کشور را مدیریت کرد و عملکرد بی مهابای آقای قالیباف کار را برایش سخت کرده هست. بالاخره معترضین اول او، شورای قبلی و شورای فعلی است.

*به نظر شما آیا اصول گرایان با حفظ جمنا می توانند از سبد رأی 16 میلیونی خود در انتخابات های آینده بهره برداری کنند؟

بله، به این شرط که آراء در تمام انتخابات گذشته، رأی منطقی و طبیعی باشد که عرف جامعه آن را طبیعی بداند؛ اجازه بدهید مثال بزنم؛ بعضی از دوستان اصلاح طلب ما در خصوص انتخابات 1384 که آقای احمدی نژاد پیروز انتخابات شد، صحبت هایی را مطرح کردند که از نظر من اساس و منطقی نداشت؛ آقای احمدی نژاد در یک روند کاملاً طبیعی رأی آورد و مدیر جمهور قانونی کشور شد. اگر باور اجتماعی به این نتیجه برسد که آقای رئیسی در یک روند کاملاً طبیعی و قانونی در چارچوب مسابقه سالم، توانسته 16 میلیون رأی کسب کند، اعتقاد دارم در سال 1400 این سرمایه اجتماعی، قابل توجه خواهد بود و شاید اصول گرایان بتوانند از آن بهره برداری کنند. ولی به نظرم آن رأی، متعارف که در یک مسابقه طبیعی و سالم کسب شده است باشد، نیست.

بنده به عنوان کسی که در ستاد آقای روحانی فعالیت داشتم، شاهد بعضی از دخالت ها، کمک ها و حضور بعضی افراد از سوی نهادهایی بودم که نبایستی در انتخابات شرکت داشته باشند، در دفاع از آقای رئیسی و در تخریب آقای روحانی، شاهد بودم. بنابراین در وهله اول بایستی بپذیریم که آن 16میلیون، رأی طبیعی است یا خیر که اگر طبیعی باشد، رأی قابل توجهی است.

واژه های کلیدی: طبیعی | مسابقه | قالیباف | انتخابات | احمدی نژاد | اصولگرایان | احمدی نژاد | اصول گرایان | ریاست جمهوری | محمدباقر قالیباف | انتخابات ریاست جمهوری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه